(Institución) Sobre el software DSpace
 

Repositorio Digital - Sistema de Bibliotecas Universidad del Bio-Bio (SIBUBB) >
PUBLICACIONES DIGITALES >
MEMORIAS: Proyectos de Título de Pregrado >
Facultad de Educación y Humanidades >
Pedagogía en Inglés >

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://repobib.ubiobio.cl/jspui/handle/123456789/1824

Título : How to teach receptive skills based on TOEIC bridge test
Autor : Molina Castillo, Sandra
Fuentes Rubilar, Jorge Eduardo
Martínez García, Claudia Alejandra
Pairicán Torres, Gabriel Alejandro
Venegas Zurita, Karla Susana
Arcos Alvarez, Tamara de Los Angeles
Universidad del Bío-Bío. Escuela de Pedagogía en Inglés (Chile)
Palabras clave : INGLES-ENSEÑANZA-EXAMENES, PREGUNTAS, ETC.
INGLES-ENSEÑANZA SECUNDARIA-INVESTIGACIONES
ADQUISICION DE SEGUNDO LENGUAJE
INGLES-LECTURA-INVESTIGACIONES
COMPRENSION DE LECTURA-INVESTIGACIONES
TOEIC BRIDGE
SIMCE
READING COMPREHENSION
LISTENING COMPREHENSION
COMPRENSION AUDITIVA
Fecha de publicación : 2010
Resumen : According to the goals of the Ministry of Education regarding the teaching of English in the Chilean school system, the TOEIC Bridge will be the tool to assess the level of English in high school students as part of the system that measures the quality of education: SIMCE. Given the importance of this challenge, this research called “How to Teach Receptive Skills Based on the TOEIC Bridge Test” has the aim of providing didactic and motivating strategies and tips to help both teachers and students in the process of teaching and learning of reading and listening comprehension which are the two main skills that this test is aimed to measure. It is hoped that these resources are helpful for students in order to have successful results in the TOEIC Bridge test and perform well in common everyday communicative situations.
Descripción : Memoria (Profesor de Educación Media en Inglés) -- Universidad del Bío-Bío. Chillán, 2010.
URI : http://repobib.ubiobio.cl/jspui/handle/123456789/1824
Aparece en las colecciones: Pedagogía en Inglés

Ficheros en este ítem:

Fichero Descripción Tamaño Formato
Arcos_Alvarez_Tamara.pdf2,51 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir
View Statistics

Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Comentarios